måndag 9 maj 2011

Svara BIM i Lidköping!!!

Då har vi varit iväg på utställning igen. Denna gången var resan inte så lång, bara 50 minuter till Lidköping. Man träffar alltid så mycket trevligt hundfolk på utställning... ingen glömde av alla vi träffade.
Jazza med familj kom, så roligt att träffa er! Jazza och Svara skötte sig kanonbra inne i ishallen, trevliga tjejer som inte hittar på dumheter. De är så positiva och jag fick massor av pussar av Jazza!

Svara och Jazza

Eftersom Svara inte är i toppform :-) så var jag inte säker på om jag skulle gå in i ringen med henne, hon bär en extra falukorv runt magen! Men tackvare Mimmi, som övertalade mig, traskade vi in på bedömningen....och kom ut med ett BIM! Den domaren har nog aldrig sett en så förvånad hundförare tidigare. Båda tjejerna skötte sig väl i ringen, det är bara Mimmi som behöver träna lite ;-) Det får vi fixa, eller hur Mimmi! Sen sopar du banan med alla dina konkurrenter!

Svara med sin andra BIM rosett, förra gången hon fixade det slog hon sin mamma Jissa i Askersund!
Här hemma är Jissa riktigt rultig nu och vilar sig i form inför valpningen. Jag har målat och fixat i valprummet så nu ska bara golvet in sen hoppas jag att Jissa godkänner sitt nya rum.

Det fanns ju massor av ljuvliga lurvtussar också!!


Det är roligt att se så många schappar på utställningarna. Det var gråa ullnystan huller om buller och så en svart och vit Svara så klart men hon är en rar "liten" tjej med. 
 


I år är det högsta mode med vita tights jeanskjol och en vit blus eller jeansklänning...jag vet för jag såg. Jag står nog över vita tights har jag sådana på mig blir dom lortiga på nolltid, det är inte såå kul när det blir fläckigt och det blir det om jag har det på mig.

 

Lillan fixade sig en alldeles egenhändigt skriven nummerlapp!



Meija gullungen var lika glad som alltid! Det är inte bara Lillan som fixar, Jenny har grejat till ett plåster av eltape. Tummen är inte svart av kallbrand om någon trodde det.
Annars tuffar det på som vanligt Isa har bättrat på sitt midjemått med en halv banankaka. Inte svårt alls att lyfta av formen och äta upp det som fanns kvar..tja hon tänkte väl att matte har tillräckligt med volanger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar